WIADOMOŚCI

Abiteboul: Red Bull nigdy nie nauczy się lojalności
Abiteboul: Red Bull nigdy nie nauczy się lojalności
Red Bull i Renault wydają się dążyć do nieuniknionego rozwodu. To co nie doszło do skutku po sezonie 2015, prawdopodobnie stanie się faktem w tym roku.
2025-baner-f1-dziel-pasje-v2.jpg
Red Bull stale krytykuje silniki Renault, a przed sezonem 2019 nie ukrywa nawet, że rozważa przejście na jednostki napędowe Hondy, która dostarcza już silniki siostrzanej ekipie Toro Rosso.

Wedle doniesień rozstanie z Red Bulla z Renault musi wyjść ze strony zespołu, gdyż francuski producent powracając do sportu w 2014 roku jako fabryczny zespół zobowiązał się w umowie z Berniem Ecclestonem iż zagwarantuje swoim rywalom dostawy jednostek napędowych do końca 2020 roku.

Mimo to Renault wyznaczyło Red Bullowi termin na ostateczną decyzję w sprawie silników na koniec maja, czyli tuż przed wdrożeniem pierwszego pakietu poprawek silnikowych, co może utrudnić decyzję dotyczącą rozstania.

"To, że Red Bull krytykuje dostawcę silników nie jest niczym nowym" mówił Cyril Abiteboul dla El Confidential. "Jesteśmy z nimi od 12 lat, wygraliśmy wspólnie osiem tytułów mistrzowskich [przyp. po cztery w klasyfikacji kierowców i konstruktorów]. Przywykliśmy do tego."

"Oni nigdy nie nauczą się i nigdy nie docenią potrzeby lojalności i poświęcenia dla dostawcy" dodawał Francuz reprezentujący Renault.

Abiteboul przyznał nawet, że Renault zanim zdecydowało się odkupić swój własny zespół oferowało Red Bullowi fabryczną współpracę: "To, że kupiliśmy zespół wynikało z faktu iż nasza integracja z nimi nie była możliwa."

Szef zespołu Renault odrzuca również sugestie, że Red Bulla ogranicza obecnie jedynie moc jednostki napędowej: "Oni mają możliwość wygrywania wyścigów w tym sezonie. Dokonali tego w Szanghaju i mogli dokonać tego samego w Baku, gdyby ich dwaj kierowcy nie rozbili się."

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

23 KOMENTARZY
avatar
Heniek007

23.05.2018 10:20

0

Żal dupe ściska żabojadom...Mają słaby zespół i słabych kerowców,ale na miejsce Red Bull chętnie by się wskoczyło.


avatar
grzesiek1870

23.05.2018 10:41

0

@1 na pewno przeczytałeś ten sam artykuł co ja? Taki był jego sens?


avatar
sliwa007

23.05.2018 10:46

0

1. Heniek007 Abiteboul głośno powiedział coś o czym każdy kibic F1 wie doskonale. Nie ma w tym żadnej zazdrości, czysta prawda. Każdy niby dba o interesy własnego zespołu, ale Red Bull robi to wyjątkowo chamsko, dopiero co błagali o silniki a teraz plują komuś w twarz, bo nie ma mocy. Na miejscu Renault dość szybko bym się im "odwdzięczył", ale póki co widać różnicę klas w prowadzeniu tych zespołów.


avatar
belzebub

23.05.2018 11:31

0

@Heniek trollu jeden, Reno ma słabych kierowców????? Może i Hulk popełnia co jakiś czas błędy, ale przynajmniej razem się nie rozbijają jak to jest w RBR. Poza tym naucz się czytać ze zrozumieniem, bo to co napisałeś nijak ma się do tekstu artykułu.


avatar
Heniek007

23.05.2018 11:52

0

Tak, tak...nie umiem czytać i chodzę do gimnazjum. Nie będę wdawał się w nic nie znaczące pyskówki. Odniosłem się do zawistnych i leniwych Francuzów, gdyż mam z nimi na co dzień do czynienia.


avatar
hubos21

23.05.2018 13:01

0

RBR ich krytykował, krytykuje i ma takie prawo tylko Abiteboul zapomniał, że cała reszta ich olała z tego samego powodu i jakby nie byki to by uwno mieli a nie silnik albo bez testów i rozwijania jednostki byliby w ciemnej ...


avatar
kiwiknick

23.05.2018 13:18

0

Heniek!! Masz racje!! My Polacy robimy lepsze silniki F1 od leniwych Francuzów a o bolidach nie wspomnę.


avatar
belzebub

23.05.2018 14:48

0

@Heniek to pracujesz w ekipie Renault???? No proszę proszę i nawet się wcześniej nie pochwaliłeś??? Hahaha


avatar
GaaD

23.05.2018 14:55

0

Gdyby tak jeszcze te silniki robili Francuzi to może ta polemika znafców miałaby jakiś sens.


avatar
kiwiknick

23.05.2018 15:02

0

Gaad Renault jest Francuskią firmą a że, mają produkcję na całym świecie nic tego nie zmienia


avatar
Heniek007

23.05.2018 15:45

0

@8 "Poza tym naucz się czytać ze zrozumieniem, bo to co napisałeś nijak ma się do tekstu artykułu."


avatar
belzebub

23.05.2018 16:42

0

@11 Heniu, Heniu to już cytujesz moje wypowiedzi? :) Czyżby już nic ciekawego nie masz do dodania. :) Widzisz, jakbyś pracował w fabryce produkującej te nieszczęsne silniki, to mógłbyś coś napisać o tym ich skrytykować, a tak to opierasz się jedynie na swoich przypuszczeniach. Nie masz zielonego pojęcia jak tam pracują, więc... nie trolluj już więcej. :)


avatar
BAR 82_MCE

24.05.2018 06:34

0

@5Heniek007 Czesto zgadzam się z twoimi opiniami ale w tym przypadku niestety mam inne zdanie.Akurat też mam styczność z Francuzami i taką cechę jak zawiść to akurat przypisalbym nam rodakom.A lenistwo?.....hmm w naszej nadgorliwej naturze wszyscy to lenie tylko my Polacy jesteśmy pracowici i na wszystkim się znamy :-)


avatar
dexter

25.05.2018 04:23

0

Niech ktos wreczcie zrobi tutaj porzadek i usunie komicznego pajaca (#5) z portalu zwiazanego ze sportem motorowym. Ja nie mam wiecej zamiaru wspierac i akceptowac przerazajacej tepoty tego gowniarza. To jest niedopuszczalne.


avatar
Heniek007

25.05.2018 10:51

0

@14 Na szczęście nic od Ciebie tutaj nie zależy! NIe wiem po co zawracasz sobie mną głowę-już dawno temu miałeś mnie ignorować. Poza tym nie odpowiedziałeś mi na pytanie: Czy dalej uważasz,ze Mclaren potrafi zrobić bolid na poziomie Ferrari? Jakoś mnie nie dopada ból dupy czytając Twoje złote myśli np. jedna z moich ulubionych: "To cud,że większość podzespołów i systemów w obecnym bolidzie w ogóle działa". Delektuj się zbliżającym weekendem wyścigowym, bo łączy nas ta sama pasja. Pozdrawiam.


avatar
greyfroot

25.05.2018 10:55

0

Lojalność w ustach renault nabiera nowego znaczenia. Kiedy RK, który był związany z Renault nie od wczoraj ,został wymiksowany z fotela to o lojalności nic nie słyszałem. Być może jestem do francuzow uprzedzony ;-)


avatar
kiwiknick

25.05.2018 11:04

0

Grryfroot a nie przypadkiem RK sam się wymiksował z Renault rajdami? ;)) ????????????


avatar
greyfroot

25.05.2018 13:21

0

#17 Tak. W tym wypadku masz rację. Mnie chodziło o akcje z zeszłego roku. I nie lubię francuzow ;-)


avatar
BAR 82_MCE

25.05.2018 13:27

0

@18 a co oni ci zrobili?


avatar
kiwiknick

25.05.2018 14:26

0

@19 nielubi bo się RK od nich wymiksował :)


avatar
BAR 82_MCE

25.05.2018 14:56

0

@20 W takim razie nie lubię jeszcze Anglików,bo tylko rezerwowym został.Ruskich bo wymiksowal RK z fotela.Włochów też bo to przecież u nich prawie rękę stracił.Niemców tak z zasady nie lubię...tylko Czechów lubię ale w sumie nie wiem za co ;-)


avatar
kiwiknick

25.05.2018 16:10

0

@20 Ja Czechów nie lubię bo mają Skodę. ;-))


avatar
skilder3000

26.05.2018 00:43

0

Powiedział rację, nie zmienia to faktu że Renault żal dupe ściska bo są za nimi. A i Red Bull ma swoje racje bo gdyby dostali z fabryki jednostki dorownujace osiąga choćby Ferarri to walczyli by o pełną pulę


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu